Deklaracja Dostępności

Urząd Gminy Krokowa zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.krokowa.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:


Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, aby były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czy tagowanie).
  • Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej, logicznej struktury) lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale, Zdjęcia mają jedynie charakter promocyjny lub estetyczny.
  • Niektóre linki umieszczone na stronie nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale.
  • Część załączników nie posiada prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiada ich wcale.
  • Część treści tekstowych nie jest dostępna cyfrowo.

Nadmierne koszty:

  • Filmy i multimedia, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy nie są dostępne. Przygotowanie ich pełnej dostępności wiązałoby się z nadmiernym obciążeniem dla podmiotu publicznego.
  • Treści nieobjęte przepisami:

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.

  • Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

    Data sporządzenia deklaracji:

    Data ostatniego przeglądu deklaracji:

    Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


    Informacje zwrotne i dane kontaktowe

    Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Ireneusz Wiśniewski — mejlowo sekretarz@krokowa.pl lub telefonicznie +48 586 754 140.

    Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

    Zgłaszając takie żądanie podaj:

    • swoje imię i nazwisko,
    • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
    • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
    • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

    Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

    Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

    Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

    Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Ireneusz Wiśniewski pod adresem sekretarz@krokowa.pl lub w siedzibie jednostki: ul. Żarnowiecka 29, 84-110 Krokowa

    Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

    Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


    Pozostałe informacje


    Dostępność architektoniczna

    Dostosowanie budynku:

    W budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. Pomieszczenia oznaczone są w jasny sposób.

    Dostosowanie wejść do budynków:

    W siedzibie Urzędu Gminy Krokowa zastosowano rozwiązania przestrzenne, funkcjonalne i techniczne zapewniające dostosowanie budynku do obecnie obowiązujących przepisów i norm, m.in. bezpieczeństwa użytkowania, bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku jest wyposażone w pochylnię.

    Dostosowanie korytarzy:

    Budynek posiada szerokie i ogólnodostępne korytarze.

    Dostosowanie schodów:

    Budynek posiada szerokie klatki schodowe dostosowane do wymagań ewakuacyjnych.

    Dostosowanie wind:

    W budynku zamontowana jest winda, w celu zapewnienia dostępu do całego urzędu osobom z niepełnosprawnościami oraz osobom starszym.

    Dostępność pochylni:

    Na parterze wybudowana jest pochylnia w celu zabezpieczenia wygodnego dostępu i możliwości ewakuacji.

    Dostępność platform:

    W budynku nie ma platform.

    Dostępność tyflomap:

    W budynku nie zostały umieszczone tyflomapy.

    Dostosowanie parkingów:

    Przed budynkiem są wyznaczone miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych.

    Prawo wstępu z psem asystującym:

    Tak, pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.

    Dostępność komunikacyjno-informacyjna

    Dostępność tłumacza języka migowego:

    Tak, tłumacz migowy jest dostępny. Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z usług tłumacza, co najmniej na trzy dni robocze przed zdarzeniem z wyłączeniem sytuacji nagłych. Chęć skorzystania z usługi należy zgłosić w formie pisemnej. Można skorzystać z gotowego formularza wniosku (do pobrania na stronie www). Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 100, 173, 240), która zgłosi chęć skorzystania z tłumacza języka migowego. Zgłoszenie zostanie przekazane do merytorycznego pracownika urzędu, który skontaktuje się za pomocą wybranego sposobu komunikacji (sms/mms, mail, faks) w celu potwierdzenia miejsca i terminu wizyty. Po otrzymaniu takiej informacji, Urząd zamówi specjalistyczną usługę tłumacza z rejestru tłumaczy prowadzonego, zgodnie z ustawą, przez Wojewodę Pomorskiego. Należy podkreślić, iż osoba zgłaszająca może wskazać konkretnego tłumacza z rejestru, który posługuje się właściwą odmianą języka migowego lub odpowiednimi umiejętnościami jako tłumacz przewodnik i odpowiada indywidualnym potrzebom uprawnionego.

    Dostępność informacji głosowych:

    Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

    Dostępność pętli indukcyjnych:

    Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.